6-miesięczne szkolenie STREFA MISTRZÓW

 

Zapisz się na kolejną edycję tego szkolenie

(od 09.2013)!

 W skrócie:

  • grupy do 12 osób
  • zajęcia trwają od 10.00- 16.00 co drugi weekend przez 6 mc
  • zajęcia odbywają się w weekendy
  • ze względu na ograniczoną liczbę miejsc- decyduje kolejność zgłoszeń
  • każdy z uczestników kursu otrzyma Certyfikat ukończenia kursu
  • szkolenia odbędą się przy minimalnej liczbie uczestników. Jeśli grupa okazałaby się mniejsza termin szkolenia będzie zmieniony a zgłoszone osoby przepisane na inny termin

 

Etap pierwszy:

Aparat to nie wszystko! To zdanie jako fotografujący słyszymy niemal codziennie, w nawale tysięcy obrazków, które widzimy co dzień, niewiele jest tych, które zapamiętamy, lub choćby nasz mózg zarejestruje jako ciekawe.
Co zatem zrobić aby nasze prace wyróżniały się z tego natłoku nieciekawych obrazków? Przede wszystkim zwrócić się w kierunku historii fotografii. Przemyśleć i zrozumieć istotę kompozycji i budowania kadrów, zarówno tych melancholijnych i spokojnych, jak i tych pełnych dynamiki, czy niepokoju.
Aby to się udało zapraszamy Państwa na półroczny kurs fotografii oparty na szukaniu wzorców u mistrzów gatunku, bo jak się uczyć to od najlepszych.
Przy okazji kursu, zagłębimy się w techniki szlachetne, wykonamy własne aparaty otworkowe, zagłębimy się w tematy estetyki błędu, przeanalizujemy tysiące zdjęć, przejrzymy dziesiątki albumów i obejrzymy wiele filmów w poszukiwaniu światła, cienia, barwy i idealnego kadru. Pierwszy miesiąc kursu poświęcimy na naukę języka fotografii, każdy opanuje włąsny aparat, wykonamy dziesiątki testów, prób i analiz plastyki obrazu, charakteru światła, dynamiki planu, by następne pięć miesięcy z pełnym zrozumieniem i premedytacją szukać własnego sposobu ekspresji odnosząc się do docenionej historii.
Na zajęciach postaramy się zarazić Państwa naszą największą pasją jaką jest fotografia. Przekażemy sobie na wzajem energię i poszukamy emocji o jakich chcemy opowiedzieć. Ale przede wszystkim nauczymy Was języka i narzędzi fotografii, byście w następnych miesiącach i w przyszłości świadomie wyrażali siebie za pośrednictwem medium jakim jest fotografia.

weekend I wstęp etap I

  • dzień 1 - podstawy - budowa i działanie aparatów cyfrowych i analogowych czas, przysłona, ISO - testy i wnioski
  • dzień 2 - testy, nabieranie wprawy w obsłudze aparatów


weekend II wstęp etap I

  • dzień 1 - Sigma lub plener w Kampinosie z użyciem różnych ogniskowych, plastyka obrazu i rozmywanie planów
  • dzień 2 - podstawy podstaw Lightrooma, budowa aparatów otworkowych, omówienie zasad i może godzinny wspólny spacer.

Etap drugi – cykl mistrzów, czyli jak się uczyć od najlepszych.

Jest to seria dziesięciu dwudniowych spotkań (co drugi weekend) 6h dziennie. Zajęcia odbywać się będą w studio fotograficznym, w sali wykładowej, lub w plenerze.
Gdy wszyscy już pokonają barierę własnego sprzętu fotograficznego, a ich głowy będą mogły otworzyć się na tworzenie (a nie poszukiwaniu pokręteł czasu czy przysłony) przejdziemy do zajęć tematycznych, gdzie poznawać będziemy twórczość i tajniki pracy najbardziej docenionych fotografów świata. Pierwszego dnia weekendowego bloku będziemy oglądać albumy i filmy o wybitnych ikonach fotografii, szukać ich stylu i dyskutować jak można podobne efekty osiągnąć.
Po burzy mózgów i z gotowym scenariuszem działania przystępować będziemy do prób wykonania zdjęć w stylu omawianego wcześniej autora, czy też w tajemniczej technice szlachetnej. Kończyć będziemy tylko sukcesem.
Bogatsi o wiedzę i praktykę uczestnicy kursu rozchodzić się będą na dwutygodniowy odpoczynek od zajęć fotograficznych z zadaniem do samodzielnego wykonania, opartym na omawianym temacie. Dzięki temu kolejne spotkanie rozpoczynać będziemy przeglądem Waszych prac i szczegółowym omówieniem mocnych i słabych ich elementów.

weekend III etap II

  • dzień 1 - omówienie zasad kompozycji + wykonanie luksografii o charakterze dynamicznym, statycznym, centralnym, acentralnym z kompozycją otwartą i zamkniętą.
  • dzień 2 - wywołanie negatywów z wykonanego ćwiczenia otworkowego, wykonanie stykówki i omówienie kadrów.


weekend IV

  • dzień 1 - mistrzowie reportażu i decydującego momentu – Omówienie twórczości. Czym jest fotografia reportażowa i jak pracuje reporter. Istota decydującego momentu i kompozycji
  • dzień 2 - plener miejski + tajemnice fotografii nocnej
  • dzień 3 - omówienie prac reporterskich kursantów + obróbka zdjęć adekwatna do tematyki. Sposoby konwersji zdjęć barwnych na tryb B&W, ciekawa postproducja zdjęć; montowanie HDR Fotografia portretowa w świetle naturalnym i sztucznym. Sylwetki takich twórców jak Richard Avedon i Patric Demarchelier


weekend V

  • dzień 1 - nauka pracy z modelką, wykorzystywanie światła dziennego jako głównego i dopełniającego, odpowiednie komponowanie fotografowanego obiektu z tłem
  • dzień 2 - omówienie prac z poprzednich zajęć. Retusz fotograficzny w programach graficznych. Użycie narzędzi typu: stempel, plasterek, łatka, wstęp do pracy na warstwach i szybkich maskach


weekend VI

  • dzień 1 - wstęp do aktu – sylwetki takich autorów jak Bitesnich czy Ruslan Lobanov, czyli mistrzów gatunku, wprowadzenie do świata mody poprzez omówienie takich twórców jak Jean Loup Sieff, Anie Leibovitz czy Peter Lindbergch. Czym jest fotografia mody, jak zatrzymać ruch, czy pracować dynamicznie czy wyciszać i uspokajać tempo pracy
  • dzień 2 - praca ze światłem studyjnym błyskowym i ciągłym żarowym, wykorzystywanie różnych nakładek, dyfuzorów i innych zabawek modelujących i modyfikujących światło, wyciąganie efektów specjalnych takich jak dym, modelowanie światłem ciała i wprowadzanie elementów scenografii dopełniających kadr
  • dzień 3 - współpraca z modelką, wizażystką i stylistą, czyli jak znaleźć wspólny język i wykonać razem dzieło


weekend VII

  • dzień 1 - omówienie zdjęć z poprzednich zajęć i zadań domowych, nauka retuszu sylwetki i dopieszczanie zdjęcia poprzez nadawanie filtrów, szumów i efektów barwnych. Fotografia kreacyjna – omówienie twórczości takich artystów jak Sally Mann, Sarah Moon, Polly Chandler. Praca aparatem średnio- formatowym, szukanie nieostrości i estetyki błędu uzyskiwanej celowo
  • dzień 2 - Wykonanie prawidłowej odbitki, oraz jej celowa degradacja za pomocą tonowania, barwienia czy użycia technik typu pseudosolaryzacja


weekend VIII

  • dzień 1 - zeskanowanie odbitki/negatywu i retusz w programie. Fotografia reklamowa czyli najważniejszy jest dobry pomysł. Przedstawienie takich sylwetek jak LaChapelle, czy kampanii Absoluta i Benettona. Oglądanie filmów
  • dzień 2 - wykonywanie zdjęć do montażu, z zachowaniem skali, konta padania światła i wszelkich innych drobiazgów ułatwiających późniejszą pracę
  • dzień 3 - praca w programie graficznym pozwalająca na skończenie dzieła z poprzednich zajęć. Montaż na warstwach z użyciem masek, kanałów. Nauka szybkiego szparowanie, przenikania i ukrywania niedoskonałości. Przedstawienie ikon fotografii dokumentalnej w odniesieniu do prac o wyrazie społecznym takich autorów jak August Sander czy Diane Arbus, oraz rzetelne dokumentowanie obiektów architektonicznych na podstawie zdjęć państwa Becherów.


weekend IX

Trzydniowy plener dokumentalny (nocna, street i przyrodniczy), czyli tworzenie serii spójnych zdjęć.
lub Dwudniowy plener (może Kampinos)
Nauka fotografowania w plenerze, komponowanie kadrów w fotografii pejzażowej, wykorzystanie filtrów. Odniesienie do twórczości grupy f64, Ansela Adamsa i, Michaela Kenny. Oświetlanie lampami błyskowymi w plenerze.

 

weekend X

Omówienie wybranych prac z pleneru. Wprowadzenie do wykonywania zdjęć w technikach specjalnych. LARGE FORMAT! Wykonanie odbitek w cyjanotypii, użycie emulsji światłoczułej i inne zabawy w stare techniki.

 

Certyfikat

Certyfikat ukończenia szkolenia Instytucji Szkoleniowej wpisanej do rejestru  (w językach: angielskim, niemieckim, francuskim)

 

Rabat

Stały 20% rabat na wszystkie kolejne szkolenia z Good Photo.